14.12.06

Tar du juleferie?

Nå kommer jula, med sjokolade, brus og boller. Gud, så godt det skal bli. Jeg har personlig som mål å ligge på soffa`n første juledag, så mett at jeg angrer på at jeg i det hele tatt feirer jul. Men det jeg må tenke på er at et par uker etter jula, så har jeg faktisk kamp!

Det er lett å glemme bort trening og stabilt kosthold, for ikke å snakke om gode søvnvaner, nå som jula nærmer seg. Det er så enkelt å gjøre akkurat det en vil og tenker på. Et par fester her, et par kalkuner der. Man vil helt enkelt leve livet. Men sett en grense!
Det er ingen problem for kroppen å kose seg med mat og goderi, så lenge det ikke er hver dag! Veldig mange mennesker legger på seg under jula, du er ikke ensom om det, men hold det på et relativt lavt nivå. Jula innebær 2-3 uker fri, ofte også fri fra trening.
Mer mat+mindre trening= dårligere kondision og større kropp.

Enkle rettningslinjer:
Drikk brus og spis søtsaker bara på helligdagene og evt. lørdag.
Kom deg opp til rimlig tid hver dag, og spis en nyttig frokost.
Tren minst 2 ganger i uka for å oppretthålle kondisionen.
(Hverdagsmotion er beste formen for å holde seg frisk: ta sykkelen til venner, eller gå til butikken hver gang)

Men ikke glem å kose deg, og nyte av disse innebandyfrie dagene.
(som sjeldent kommer)
Selv skal jeg prøve å ikke få abstinenser:)
Håper du får en god jul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Marianne. Kan du maile meg på : redaksjon@heitmann-online.no

Skulle bare snakke litt med deg og trenger e-postadressen din :)